A cukrozott üdítők főleg a nők számára veszélyesek
Azok a nők, akik rendszeresen és bőségesen isznak sok cukrot tartalmazó üdítőket, szívük és anyagcseréjük szempontjából kockázatosan élnek - hangzott el az Amerikai Szív Szövetség idei kongresszusán.
Az Egyesült Államokban, amikor a II. világháború után nyilvánvalóvá lett, hogy a halálozási statisztika élére a szív-és érrendszeri betegségek kerültek, több nagy vizsgálatot szerveztek az infarktus és az agyi katasztrófa okainak tisztázására. Ezek közé tartozik a MESA tanulmány.
A vizsgálat szervezésekor 6800, 45-84 éves nőt és férfit kértek meg a részvételre. Hat földrajzi körzetből gyűjtötték össze a jelentkezőket, és úgy, hogy a teljes csoport összetétele megfelelően tükrözze az Egyesült Államok lakosságának összetételét. A vizsgálati alanyok 38 százaléka volt fehér bőrű, 23 százalék hispán eredetű, 28 százalék afroamerikai és 11 százalék ázsiai, döntően kínai származású.
A résztvevőknél a legkorszerűbb, bármikor ismételhető technikával történtek a felmérések, de már a kezdetnél részletes életmódi adatfelvétellel rögzítették a táplálkozási, életviteli jellemzőket. Ennek megfelelően a mostani előadás azon alapult, hogy az alanyok mennyi cukros üdítőt fogyasztottak, és hogyan alakult az egészségi állapotuk. Az utolsó öt év adatait figyelembe véve azoknak a nőknek, akik naponta legalább kétszer ittak cukros üdítőt, átlagosan három százalékkal lett nagyobb a haskörfogatuk, hat százalékkal pedig a vérzsírszintjük és a vércukorértékük azokhoz képest, akik egy cukros üdítőnél kevesebbet fogyasztottak.
Az amerikai nők 8,4 százaléka ivott nagy mennyiségben cukrozott üdítőt. A statisztikai adatok szerint ezek a kedvezőnek aligha mondható változások a férfiaknál nem jelentek meg. A kutatók ennek alapján arra következtettek, hogy a nők és a férfiak anyagcseréjében jelentős különbség lehet, részben valószínűleg hormonális okokból.
mti

- A szívbeteg mama legtöbbször kislányt szül
- A történelem írásbelikkel folytatódnak a vizsgák
- Kétnapos Somlói Tavasz Fesztivál a hétvégén
- Hétvégéig élvezhetjük a napos időt
- Mai névnapok és eredetük
- A mindennapos testnevelés bevezetése az egyik fő cél
- Rendben megkezdődtek a matematika írásbelik
- Változóban a Nyírség éghajlata?
- Kis csillagok Roglán
- Rákötés féláron
- Rado–Ragni–McDermot: Hair
- Nem lépnek fel a kaposvári Toldi iskola megszüntetése ügyében
- Hiszünk a házasságban!
- Márta István: nyissuk ki a világ felé a pécsi Zsolnay Kulturális Negyedet
- Bővülhet a nemzeti emlékhelyek száma
- Kamattámogatott hitelt ígért Orbán Viktor miniszterelnök a közszféra dolgozóinak
- Jogerősen enyhébb büntetést kaptak a vonyarcvashegyi rablók
- Lubickolni jó!
- NAV: Köztartozások az adóvégrehajtásban
- NAV: Hatósági átutalási megbízás az adóvégrehajtásban
- Impresszum
- Utolsó roham a devizahitelesekért
- Összefogás a dunakeszi családért
- Madarak etetése
- A csillebérci izotópgyárból szökött a jód-131 izotóp
- Továbbra sem szabad késlekedni
- Ne ess pánikba - az abortuszmentes Magyarországért
- Országos katasztrófariasztási gyakorlat lesz hétfőn
- Kihirdették Magyarország Ízkosarát
- Lassan járj!
- Megnyitott az Aranykapu!

